Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Najwa Life Chapter..

Selasa, September 14

kini aku sudah 16 tahun..

dah 16 thun wawa kat dunia nie..belum puas lagi sebab bnyak yang wawa belum kecapi dan wawa tkut kalau wawa boleh kecapi atau tidak impian wawa itu..hem..sebenarnye thun nie wawa merancang nak sambut hari lahir di kampung pada 12/9 tpi pada hri tersebut wawa terpaksa pulang ke ipoh sebab mama nak keje..sesudah sampai ke ipoh abah behenti di giant..mama belanja makan pizza sempena hri jadi wawa..seronoknye..kami sempat beli bang dpur dan kak mira ada belikan aiskrim yang abah teringin sangat nak makan dri bulan puasa iaitu aiskrim vienetta ang sekotak boleh mencecah 10 ringgit..tak ape demi abah...ada tiga jenis waktu tu tak tau nak pilih mne satu so kak mira amik semua yg berperisa coklat sebab kami nie bkan nye suke sngat perisa vanilla..tak sedap pun..yeekk..kak mira beli pun sorok2 tak nak abah tau..nak suprise la..selepas makan malam..kami pun makan aiskrim tu..sedap la jugak..sekrang nie tunggu amik lesen je...hahahahaha..


nie la pizza nye..

nie la befday girl
12.9.1994

abah saya pulun goncang
botol sos



ijat yg kuat makan

Isnin, September 13

raya di kedah tahun nie..

selamat hari raya kepada semua..thun nie wawa beraya lagi di kampung belah abah..bukan kmpung tapi taman..taman ria jaya, sg petani kedah..tahun seperti biasa mengikut tradisi iaitu akan adanya redang, ketupat daun palas dan paling special sekali yang selalu ditunggu ialah tapai buatan air tangan tok..bukan semua orang boleh buat ooo..ade setengah tu tapai pun tak kenal..sup gearbox juga termasuk dlam tradisi..pengelola utama mestilah Pak Chaq wawa..patutnye rya kali nie wawa sekeluarga blik malam rya dan oleh disebabkan tiada siapa yang mhu membantu tok wawa menyiapkan juadah kami pulang pada ramadhan ke 28..keesokannya kami bergotong royong menyiapkan juadah hari raya..best jugak..oleh kerana thun lepas wawa masih gagal menuntut ilmu cara2 menganyam ketupat..thun nie wawa cuba lagi..wawa tkut wawa tak sempat untuk belajar menganyam ketupat nie so wawa pun pulun la..setiap kali buat tak jadi..berpuluh2 kali la sampai menangis..tapi tak apa wa menangis sebab wawa nak mengekalkan tradisi nie..akhirnya..wawa berjaya juga..wah tak sabar nak tunggu tahun depan nak anyam ketupat..bagi wawa tahun nie tak berapa seronok la sebab tak ramai pun yang pulang ke kedah yang ada kak ina, orang jauh abg wan, kak nyah, abg iman, kak fitrah..makin lama makin tak seronok macam dulu la..abah kata tahun depan mungkin nak cuba sesuatu yang baru..kemungkinan la abah bercdang nak beraya di rumah sendiri dulu rya kedua bru blik kampung..wawa ikut je..tahun nie disebabkan abah dah tukar pakai kreta..kami ada masalah dri segi pengangkutan..mungkin thun depan masalah ini tiada dah..harap2 kak mira cpat2 keluarkan kereta bru dia...amin..

(p/s; kak manja bila nak blik kl tu singgah umah kami dulu..kami rindu anak buah kami si puteri tu..singgah la ye..)



dalam proses lagi..

ni lah Pak Chaq..

nie lah wan saya..

bju belang tu abg iman, thun depan jdi ayah
yg tak berbju tu abah
sebelah tu pak chaq


nie masak itam yang dah siap

abah dengan anak2 di pgi raya
tema thun nie hitam
yg septutnye kelabu

lawa tak bju wawa..menunjuk tu

bg yg tak kenal tapai, nie lah tapai
(tapai : beras pulut yang diperap)

abah dengan anak daranya

wan bersama cucunya
perempuannya


nie Chik kami..
sebelah tu anak dia..Shidin
merangkap sepupu wawa


time bermaaf-maafan lak..

bju putih tu pun sepupu wawa
tgh berebut gearbox tu..


berdamai gak

video