Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Najwa Life Chapter..

Isnin, November 15

kesayangan yang kini sudah pergi..

Di minggu pertama bulan November ni, yang menjadi kesayangan aku, Kicap ngan Adek pergi selama2 nya begitu juga Milo yang pergi 2 hari selepas ketiadaan Adek..Cap mulai hilang pada malam perayaan Deepavali, kali terakhir aku tengok mama aku tgh belai bulu bdan dia kat pangkin luar rumah..tak terjangka aku itu kali terakhir aku melihat Cap..ya allah rindunya jiwa nie bila satu hari tak dengar suara Cap, belai Cap..sebelum Cap pergi..Cap ada menunjukkan tanda2 yang dia sakit..dah berulang kali aku ajak abah pergi klinik tapi di buat tak endah..keesokannye, aku pergi beli air kelapa untuk Cap sebab aku rasa Cap tu sakit keracunan tapi sayang berulang kali aku panggil tak juga Cap menyaut..tiga hari berturut2 aku sentiasa memanggil Cap dengan harapan dia menbalas panggilan aku tapi sebaliknya..kehilangan Cap masih misteri..

Pada 14.11.2010, Adek pergi pada jam 12.25 pagi..sebelum tu aku sempat menjaga dan merawat Adek dengan harapan agar Adek kembali sembuh tapi sayang pada malam tu hidung Adek mula berdarah dengan banyak dan semakin lama keadaannya semakin teruk..bila abah cakap yang Adek dah penat dah tak larat, menangis aku di buatnya..aku temankan Adek sampai lah dia tak ada..pedih hati nie setiap kali Adek muntahkan darah dari mulutnya..seksa jiwa ni setiap kali Adek tersekat2 untuk bernyawa..aku cuba berbual ngan Adek sampailah Adek mula membisu..saat tu Adek pergi meninggalkan aku..setiap kali aku teringat gelagat Adek, kelicahan Adek bermain..aku pasti menangis..


Pada 16.11.2010, Milo mengikut jejak Adek..tapi kali nie Milo pergi dalam kekenyangan..hanya 3 kali dia mengiaw pada kakak aku lepas tu dia terus senyap..takpe la sekurang2nye Milo boleh teman Adek kan..aku dah penat menangis teringatkan budak2 kecik ni..sunyi halaman rumah nie sebab selalunya petang2 mesti je main kat luar tu..mesti nak main kejar2..tak pelah..aku redha..ini mungkin cubaan bagi aku dah keluargaku..




ni si Kicap sayang..

nie Adek
(baru lepas balik dr klinik)

(p/s : pemergian deme tetap aku rindu dan harap2 masih ada penganti yang serupa)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan